tirsdag 13. oktober 2009

Honning og vanilje



Det skal seiast at kjøkenet er det rommet i huset me brukar mest tid i. Lagar mat, et mat, kviler i gyngestolen, surfar på nettet, har besøk; you name it!
Til og med fargane her smakar godt; honning og vanilje...



Spisestua fekk me i bryllaupsgåve, og ho har husa mangt eit selskap og matgilde. Over heng ei anna kjær gåve frå bryllaupet kons; ei handsmidd ljosekrone. Med levande ljos i ho blir kveldane meir enn koselege...



Kråskåpet FEKK eg i ein brukhandel og oppå står nokre fleire av Sjova sine kokebøkar i ei gamal margarinkasse.



Nydeleg?! Alpefiol i ei av oldemor sine skjønne potteskjularar. Ingenting i huset eg er meir redd for å knuse enn dei... Men brukas må dei!



Fann ut at noko av det gamle kjøkenutstyret kons like gjerne kunne gjere dobbel nytte i både gryte og som pynt! Faktisk lettare å finne dei ved behov også enn i ein rotete skuff...
Det skjønne opphenget til blomen har eg fått av min gode ven Livs lyst.



Som nemnt tidlegare likar eg pynt i glasa. Det her er eigentleg ei skoskrape til å ha framfor dynna. Fram til utearealet kons er ferdig får ho stå her og pynte opp.



Då gangen kons er eit salig kaos, heng me utekleda i det her skåpet. Elskar den slitte looken og så rommar det mykje. Ein gamal pianokrakk frå Sverige og på spegelen heng nokre nyper på ein ståltråd.
Med tid og stunder skal Ulabrand- omnen kons står her med kaffikjelen på og vaflar i jernet oppi ringane... Kjem du innom??



Ein gong set me nok inn glas i dynna, men eg likar stoffet og eg:-)
Den øydelagte pynten har vore ein krans, no minner det mest om ein hestesko.



Hjarte er ei av favorittformene til Sjova, og ingen ringare enn Livs lyst har laga det her hjarte som lyser imot alle som kjem inn på Sjaven og Sjova sitt kjøken.
Og litt kjærleik er vel ikkje det verste me kan gje vidare til gjestane kons?!

Ønskjer deg ei fredfull veke med mykje god hjartevarme!
Klem frå
Sjova

15 kommentarer:

Anonym sa...

beautiful flower and the waite heart!

Mrs B sa...

Åh, så koselig dere har det =) Så ja takk, kommer gjerne innom på vaffel ;-)

Bless by Tone sa...

Du har det bare utrolig fint hjemme hos deg. Og så mange tips og ideer du gir videre med å legge ut så mange fine bilder.

moa sa...

hei,hei -
..kjøkkenet er husets hjerte, sies det!
og sannelig har dere et vakkert kjøkken med masse sjarme! kan tenke meg dere har mange gode stunder der ja!
..fortsatt fin kveld -
moaklem

Villa Luftslottet sa...

Hei:)
For et utrolig flott hjem dere har, likte spesielt det nydelige skapet ditt (misunnelig:D) Spennende prosjekt dere holder på med og jeg måtte jo kikke litt;) HUset er blitt utrolig fint! Gleder meg til å følge med videre her:)
Jeg studerer samlingsbasert, og kom frem midt på natta på et da helt ukjent sted, så da var det litt creepy, men utrolig hyggelige mennesker og personale på pensjonatet :)
Ha en fin kveld:)

Nina

Sologbolig sa...

Så koselig det er hos deg. Nydelig lysekrone og skjønne gardiner. Eg likte skapet ditt godt og eg.Ha ein fin kveld i den fine og sjarmerande heimen din.

Guttemamma sa...

Tusen takk for hilsen!! Så innmari kosleig inne hos deg,litt arv her og?? Kommer gjerne tilbake!!
Anette:-)

Maliva`s verden sa...

Hei nydelig kjøkken du har,og det skapet ditt der....like it:o)Flott blogg du har som jeg helt klart kommer innom og besøker igjen.Klem fra Maliva

Kardemomme sa...

Hei Sjova :)For et nydelig gammelt hus dere bor i! Herlige gamle møbler!! Det gamle skapet med den lille kransen var så nydelig!
Hilsen Kardemomme :))

Tindrande Auge sa...

SV: takk for kommentar :D jeg kom på navnet etter hesten min som jeg nettopp har måtte selge, etter 9 år :( hun het tindrande auge :) helt nydelig hest med utrolig vakre øyne så da var saken lett :D. Må si du hadde det utrolig vakkert i ditt hjem!ha en fin helg :D

Brocante sa...

Det er nesten så jeg får lyst til å ta en tur til Telemark. Du har mange fine gamle ting ser jeg. Enig med deg at de må brukes. Man bor jo ikke i et museum, er man litt forsiktig så går det jo veldig bra å bruke dem. Jeg syntes ungene mine ble veldig flinke til å være forsiktige med tingene også - de visste jo hvor glad jeg var i de gamle tingene. Noen ganger ga de beskjed til andre unger også at de måtte være forsiktige - for "denne er VELDIG gammel altså...".

h.espe sa...

Heisann!
Takk for koselig besøk og gode ord!

Bloggen din har jeg ikke vært innom før, men åhhh så flott du har det. Linker deg på siden min, for her vil jeg gjerne komme tilbake.

Ha en fin høstdag og herlig helg!

Klem fra Hildegunn

LIVS LYST sa...

Nå var det en stund siden jeg har vært innom her på bloggen, min venn. Og jammen var det koselig å se litt igjen da. Og til alle dere som leser dette: DETTE KJØKKENET E R DET KOSELIG Å VÆRE GJEST I!!!

Vi må prates snart da!
Klem fra meg i byen ;O)

(Thomas og jeg har snakket en del om gård nå. Kanksje vi kommer flyttende?!!! Hiihi!!!)

Livet i Fattighuset sa...

Se så koselig dere har fått det. Dette er jammen et hus med god stemning :-) Jeg kommer gjerne på vafler en dag :-)

Hilsen Marie

NUSSE sa...

Å for et nydelig kjøkken! Skjønner godt at du trives der! Jeg digger stilen din :-)

Klem fra meg!

Related Posts with Thumbnails